SV: Rosa och Vicar

Greger Nässén greger.nassen at chello.se
Fre Juni 4 14:44:27 CEST 2004

> Stefam undrar:
> Kan detta verkligen stämma (även om det kanske står så)? Är det
> inte så att man får köpa boken lite billigare om man är medlem? Så fattade
jag det på
> reklambladet som jag såg ligga framme när jag besökte Triangeln i Malmö
> alldeles nyss. (Jag upptäckte också att man lättare hittar till
> rätt plats om man letar efter "Triangelns mediacenter" lika mycket som man
> letar efter "Club Metro". Men om man bara hittar in i köpcentret så tror
jag inte att
> man kan ta miste.)

Jag kanske tolkar annonsen fel, men såna här Club Metro-arrangemang brukar
bara vara för medlemmar.

Annonsen är en annons med Club Metro-logotyp. Överst står det "Club Metro
erbjuder", sen bilder på två HoF-böcker, rubriken "Boksignering med Kalle
Anka-skaparen Don Rosa", en text om Rosa och sist "Club-erbjudande: Köp
'Walt Disney's Hall of Fame nr.1' 198:- (ord.pris 249:-) och få den signerad
av Don Rosa. Erbjudandet gäller måndagen den 7 juni kl. 11-15 i Gallerians
Mediacenter." Längst ner står det "Erbjudandet gäller alla som är medlemmar
i Club Metro. Ansök om Club Metro-kort, som är helt kostnadsfritt, via
Internet: www.metro.se."

Möjligen kan det vara så att Don signerar till fullpris för övriga, men jag
tror inte det.

Förhoppningsvis kan man gå med via nätet och att de vet om det i Gallerian
på måndag, annars verkar det lite fånigt att pusha för medlemskap för detta
evenemang när det tar 4 veckor att få medlemskortet...

Mvh Greger