Tillbaka igen

Erik Bergwall revolution at telia.com
Tors Mars 18 09:16:39 CET 2004

> * Dessa "#¤!"%¤#" leksaker som följer med i varenda tidning!!!!

Ah, tell me about it! ;)

> Min Top5-lista:
> * Floyd Gottfredson (Den ende som kan mäta sig, och till och med
överglänsa,
> Don Rosa (naturligtvis undantaget Barks)

Åh, ja, ja! Gamle Floyd! Håller fullt och fast med föregående talare! Mer
Gottfredson åt folket!

> * William Van Horn (10-sidors-seriernas och känslouttryckens mästare)

Och icke att förglömma så har han de sjukaste dialogerna någonsin. :)

> * Freddy Milton (den mest styvmodersbehandlade ankskaparen av dem alla)

Daan Jippes då? Jag tror jag gillar honom mer än Freddy.

> * Marco Rota (synnerligen njutbar serieskapare, inte minst Kalle
> Vildand-historierna)

Och vilken landskapstecknare sen!

> Men kan någon förklara för mej på vilken grund Vicar platsar i Hall of
> Fame???

En anledning är nog att varje(?) öppningsserie i KA de senaste x antal åren
varit en Vicar-serie. Sedan kan man ju diskutera om det är ett rimligt skäl.

Erik