SV: Tillbaka igen

Åke Forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Tors Mars 18 09:44:28 CET 2004

>Men kan någon förklara för mej på vilken grund Vicar
>platsar i Hall of Fame???

>/Pierre

Jag vill nog mena att Vicar är en av de mest effektiva
och säkra tecknare jag sett. Det finns en tendens att
hans arbete ibland ser lite väl rutinerat ut. Men figurerna
är alltid välbalanserade, har alltid rätt ansiktsuttryck
(Där kan det finnas brister hos sådana som Jippes, Milton
och framför allt van Horn där man ibland inte begriper
sambandet mellan figurens min och dennes förmodade känslor
i ögonblicket) och på väg åt rätt håll i teckningarna.

Åke Forsmark