Kalles adress

Niklas Elmefjall niklas.elmefjall at amersham.com
Tors Mars 18 09:39:02 CET 2004

Var hälsade ankister!

Ett tag sen jag ställde frågor. Ska inte tråka ut er med många, utan idag
får ni bara en.

Kalle Anka...vilken är hans vanligaste adress?

Vi vet ju att han flyttat runt lite då och då men en adress jag kände igen
när jag igår läste genom den mycket trevliga Kalle Anka Pocket nr 4 var
Paradisäpplevägen 111. Är det månne hans vanligaste adress? Jag tycker mig
känna igen den. För att ni inte ska tro jag har kasst minne kan jag
meddela att det var första gången jag läste pocket 4. Jag har nämligen
fått en grannes gamla seriekollektion som jag betar av. Många guldkorn i
den, bland annat gamla pocketar.

Jag menar då svenska översättningarna. Jag gissar att han inte bodde på
111 Paradise Apple Street i originalet (eller vad det nu kan heta på
engelska).

/Kålrotskungen Nikodemus