Kalle reser västerut

Johan Rhen jrhen at tele2.se
Tors Okt 14 10:10:43 CEST 2004

Är jag den ende svenske förespråkaren av Ankeborg som självständig
nation? Jag ansluter mig nämligen till den skara som ser förekomsten av
ankeborgska (duckburgian) beskickningar i andra länder (i "Terrible
Tourist" och "Treasure of Marco Polo") som ett tecken på att
Ankeborg/Calisota/Kalisota är en självständig, eller åtminstone
semi-självständig statsbildning. Amerikanska delstater har inte egna
utländska ambassader.

Det är dessutom ett i mina ögon praktiskt synsätt därför att det inte
utesluter särskilt många av de andra idéerna. Som liten, självständig
stat kan Calisota mycket väl vara belägen på den nordamerikanska
västkusten. Man kan mycket väl ha dollar som valuta - eller kronor om
man vill det (kanske finns det rent av någon lokal sedvänja att kalla
10-centsmynten för kronor...) - och man kan - och skulle troligen ha -
ett nära förhållande till USA när så behövs i form av militära insatser,
tidigare presidenters inblandning och så vidare.

/Johan, koll. 2141