Stål-Kalle

Joakim Gunnarsson sekvenskonst at telia.com
Sat Dec 17 13:10:16 CET 2005

Sitter här och sorterar och rensar i mina lådor på en lördagseftermiddag.
Jag redigerade ju tidningen Stål-Kalle från att den började 1997 fram till 2001 nån gång. Det sista numret jag har i min samling är 2/2001, så det *borde* vara det sista numret jag jobbade med. Nån som har koll på om mitt namn finns med på omslagets insida även efter det numret, eller om nummer 2 var det sista jag gjorde?
(Tänkte bara försöka ha en komplett uppsättning av de nummer jag själv jobbat med.)

Upptäckte dessutom att jag i alla år släpat omkring på en extra uppsättning arkiv-ex. av alla dessa Stål-Kalle-tidningar. Nån ankist som vill lägga ett skambud på dem?

Förresten så har Stål-Kalle-tidningen nyligen börjat om från början igen. För ett tag sedan trycktes de introduktionsnummer som vi missade i Sverige 1997 och nu är man inne på en reprisomgång. Dock med skillnaden att tidningen är tunnare än i första omgången. Angus Fangus-serierna utgår och en del sidor i själva Stål-Kalle-serien har plockats bort.

/Joakim.