nya rosa

Erik Bergwall erik.bergwall at tiscali.se
Sön Feb 13 11:41:55 CET 2005

Nja,, jag har snabbt läst igenom första och andra delen, men det verkar som
om Rosa klappat igenom ordentligt här. Det finns ingen bra handling eller
intrig, alla skämt verkar vara ramla-och-slå-sig-skämt och en viktig grej
som några redan sagt är ju Josés och Panchitos oanvändbarhet! Första serien
om de tre caballeros var rätt kul och hade en bra handling, men här känns
det ju som Olof påpekade ganska krystat allting.

Det lustiga är att alla dom små lustigheterna, som brukar göra en Rosa-serie
väldigt kul att läsa, här blir det osm bär upp hela historien. Och det
håller ju inte. Rosas små lustigheter ska finnas i en redan väl uppbyggd
handling, tycker jag.

Erik