Meddelande från Don Rosa

Asa Johansson Asa.Johansson at littvet.uu.se
Mon Feb 28 15:04:44 CET 2005

Ankister!

Don Rosa meddelade mig att ett antal av hans exemplar av tidiga Kalle Anka
& C:o kommer att säljas snart på en svensk webbplats, och han bad mig
vidarebefordra denna information till er i den händelse någon är
intresserad. Det är hans "near-mint Egmont file copies of KALLE ANKA #2-10"
som han har haft "on display at a Stockholm museum for the past 10 years".
Han säger vidare: "I learned that the museum had moved and reduced its
size, and put my comics into storage. So I figured it was time that I put
them into the hands of a Swedish fan/collector." Tyvärr vet han inte mer än
så här i nuläget eftersom tidningarna ännu förbereds för auktion och inte
är utlagda ännu, men om han återkommer med mer information ska jag delge er
den.

/Åsa

Åsa Johansson
Litteraturvetenskapliga institutionen