Två omslag av Branca för identifiering.

Joakim Gunnarsson sekvenskonst at telia.com
Mon Feb 28 18:49:03 CET 2005

Hej!

Nån på listan som vet om de följande två omslagen publicerats i Sverige? Jag hittade inga publiceringar när jag letade på inducks, men någon skarpsynt läsare kanske sett dem?

Den första föreställer Farmor Anka tillsammans med knattarna i ladugården.
De hänger julgranspynt på de två kossornas horn. I bakgrunden syns Farmors hus som en svart siluett. (Var inplanerad till KA & C:o 51/52 1994 men kan ha använts vid ett annat tillfälle istället.)

På det andra ska knattarna, som står på marken sedda ur fågelperspektiv,
 fotografera fåglar som sitter i ett bo i bildens förgrund.
För att locka fram ett leende håller en knatte en mask på en pinne.

Ringer det en klocka nånstans? Båda är tecknade av Daniel Branca och tecknade i början/mitten av 90-talet.
Nån som sett dessa bilder på någon publikation i något land?

Tack på förhand!

/Joakim.