Kvack?!

Theresa Wiegert wiegert at physics.umanitoba.ca
Ons Sep 21 18:07:11 CEST 2005

Johan Anglemark wrote:

> Kvack!
>
> Eftersom vi är ett samfund av vänner, borde vi kanske kalla oss
> kvackare...
>
> /1266 med rätt att kvacka

och helt apropa: vad ar etymologin till ordet "kvacksalvare" egetnligen?

--
Theresa, sager KVACK som alla andra (alla faglar drar soderover just nu, och det ar ett idel kvackande pagaende ovanfor ens huvud nar man ar utomhus! :) Om nu gass kvackar. fast de gor de nog, fast med en speciell dialekt...

     _          Theresa Wiegert, room 522
    ('>    Dept. of Physics and Astronomy
    / )            University of Manitoba
   / /                 Winnipeg, Manitoba
  // "                     R3T 2N2 Canada
 /                        +1-204-474-8556
 http://www.physics.umanitoba.ca/~wiegert