CBSV låda 2 stort tryckfel

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sön May 7 09:04:39 CEST 2006

Jag hade samma fel på min. Genom åren har jag haft orsak att kontakta
Egmonts kundtjänst lite då och då, med varierande resultat. Ibland har
kundtjänst varit helt lysande, ibland lite mera avslagen.

Men aldrig har jag upplevt så usel service som i vintras när jag fick
min bok nr II utbytt. Det är anmärkningsvärt med tanke på vad CBSV
kostar. Till det priset borde även kundservicen vara i lyxklass.

Först försökte jag ringa Egmonts vanliga kundtjänst i Malmö. Där fick
jag veta att kundtjänsten för CBSV sitter i Stockholm, och jag fick ett
nytt telefonnummer dit.

I kundtjänsten i Stockholm hade de först problem att förstå vad det var
för fel på min bok, och vilken bok saken gällde. Sen fick jag
anvisningar om att skicka in den felbundna boken till Egmont i Malmö(!).
När de väl hade fått tillbaka min bok skulle det sen ta 1-2 veckor innan
jag fick en ny. Redan det tyckte jag var i längsta laget. Men det skulle
bli mycket värre.

Tiden gick - 1 vecka, 2 veckor, 3 veckor. Ingen bok. Jag ringde
kundtjänst på nytt. Mannen i kundtjänst var helt oförstående och kunde
inte förstå varför jag inte hade fått någon bok. Inte bara det, han
kunde inte hitta mitt ärende över huvudtaget. Han fick mina
telefonnummer och lovade att återkomma med besked. Men det löftet var
tydligen snart glömt, för något telefonsamtal kom aldrig. Och ingen bok
heller.

Nytt samtal till kundtjänst. Inte heller den här gången kunde de hitta
mitt ärende, men de lovade att skicka en ny bok. Så småningom kom så
äntligen utbytesboken, omkring sex veckor efter det att jag hade skickat
in den felaktiga.

Mot den här bakgrunden hoppas verkligen att jag slipper få några
felaktiga böcker i kommande utskick...