Re: Fången vid White Agony Creek

Erik Bergwall erik.bergwall at spray.se
Sön May 7 15:59:45 CEST 2006

Alla de där frågorna tror jag du kan få svar på i NAFS(k)uriren 34...

http://www.nafsk.se/kurir/nk34.html

Där finns det en bra och informativ intervju med herr Diös gjord av ordf. Johansson!

Erik
  Ah, jag trodde att allt var färdigöversatt minst ett halvår innan.
  Hur gör du när du översätter?
  Behöver du skriva in texten själv i datorn, i bubblorna, eller räcker det om du skickar texten till egmont?
  Jag gissar även att du översätter från amerikanska, inte från en annan t.ex Tysk översättning.
  Är det ofta svårt att få översättningen att stämma med allt annat (fel)översatt KalleAnka material från 48 och framåt?

  Alltid varit nyfiken på dessa frågor.