Tidningskonflikt

Olof Siverbo olof.siverbo at bostream.nu
Sön Aug 26 18:33:28 CEST 2007

Anders G:

Jag gissar att konflikten bara berör tidningen och inte böckerna.
*Om* böckerna ändå är berörda tror jag knappast att konflikten
påverkar innehållet. Möjligen kan böckerna bli lite försenade.

> [...]
> andra förlag (till exempel nederländska avdelningen av finska
> Sanoma), och
> sådana serier antar jag att det inte går att publicera. Men vad
> händer med
> Egmonts egna serier? De tillverkas inte av Egmont Kärnan i Malmö,
> utan av
> Egmonts kreativa avdelning i Köpenhamn. Räknar Journalistförbundet
> Egmonts
> kreativa avdelning i Köpenhamn som något annat än Egmont Kärnan i
> Malmö,
> så att Egmont inte ens kan publicera sina egna serier?

Även frilansmaterial räknas som externt material. Och såvitt jag vet
skrivs och tecknas alla Egmontserier av frilansar.

/Olof