Julnötter...

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sön Dec 23 23:14:10 CET 2007

Trevliga frågor! Jag tror mig veta svaren på samtliga nu! Men en sak
förbryllar mig lite och det är fråga 11. Jag vet vilka fyra Piff och
Puff-filmer som har varit med i julaftonsprogrammet genom åren, men inte
vad som skulle kvalificera en av dem att vara en "bonusfilm"?

Låt mig även fylla på med två bonusfrågor:

1) Vad heter musiken som spelas under nissarnas leksakstillverkning i
jultomtens verkstad?

2) Vad hette kompositören?

Ledtråd: Tonsättaren var visserligen tysk, men med tanke på hans
efternamn kan verkets titel med fördel anges på något annat språk, t.ex.
franska, engelska eller svenska! :-)