Re: SV: Julnötter...

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Dec 25 12:56:54 CET 2007

Bror Willie:

>Det behövs inte.. Här har vi svaret:
>http://www.abc.se/~m8100/tmp/

Aha, då var min fråga inte så rolig som jag
trodde. Men kanske nästan, om jag nu ska försöka trösta mig lite.

Min poäng var att man, mitt i dansen med Snövit,
ser en närbild på vad som rimligen måste vara
Tokers händer vid trummorna; det är samma färg på
tröjan och samma vida ärmar: just den tröjan som
Toker har på sig hela tiden, även då man ser
honom sitta i taket efter nysningen. Han borde
inte kunna spela trummor just då! Att det sedan
kommer en trumbild på Glader också har jag missat i alla dessa år.

Men det verkar inte stämma riktigt heller, för är
inte Glader i sin tur upptagen av något annat
instrument precis före eller efter detta inhopp?
De är knepiga, de där dvärgarna!

Jag skulle också kunna undra varför Piff och Puff
kastar en röd julgranskula mot Pluto vid ett
tillfälle i julaftonsprogrammet och han fångar en
grön, eller vad det nu var för färger. Men det är väl bäst att låta bli! :-)

God fortsättning på julandet!