Re: Knattar och färger

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Dec 28 17:35:22 CET 2007

Anders Norrman <anders.norrman at bredband.net> skrev:

> Har aldrig förstått hur man kan kasta om ordningen när man räknar upp dem.
> Det vore som att säga 2-1-3 istället för 1-2-3. :D

Poängen är att det som du (och jag) ser som den gängse ordningen inte
var det från början, så när den infördes så upplevdes det mycket
riktigt som att säga 2-1-3 istället för 1-2-3 av andra. Men nu är det
förstås den gängse ordningen, och därför Det Enda Rätta.

Det är märkligt att när de nu tydligen för ovanlighets skull har
bestämt sig för att försöka hålla mössfärgerna konsekventa att de
hittar på nånting nytt då istället för att följa vad som gjorts
tidigare när man för ovanlighets skull har bestämt sig för att försöka
hålla mössfärgerna konsekventa.

/699 (med svart mössa)