Snövit

Andreas Jansson andreas.jansson at home.se
Ons May 2 22:44:10 CEST 2007

Hej!

Jag har en (annan) fråga i anslutning till denna diskussion: Hur ligger det till med ljudspåren från originaldubbningarna? Har någon av filmerna givits ut på DVD med valbar äldre svensk dubbning?
Jag skulle t.ex. gärna vilja se och höra såväl Snövit som Bambi med originalljudet.

Jag skulle i.o.f.s. dessutom vilja ha en version som inte gjorts så extremt skarp och kontrastfull att den ser datoranimerad (i ordets sämsta betydelse) ut, vilket tycks bli resultatet när de "återställer" filmer för nyutgivningar nuförtiden.

Koll 2114,
Andreas Jansson