DVD-restaureringar 2

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tis Jan 8 03:48:22 CET 2008

Många intressanta och svåra frågor här. Jag hittade en som jag kunde
svara på, så jag skyndar mig med det och lämner det andra till
kunnigare:

> * Finns det någon lista över vilka kortfilmer som ingått i Disneys
> julaftonsprogram i SVT? Några har ju bytts ut under årens lopp.

Det framgår i Robert Anderssons historik sist i boken _Disneys julafton_ (2000).

Noterade ni förresten att tittarsiffrorna för julprogrammet gick ner
nu senast. Jag antar att det kommer att göra det bit för bit nu, när
det inte längre är något magiskt med att få se Disneyfilmer på teve,
och ungarna efter ett tag tröttnar på att deras föräldrar sätter ner
dom framför detta. (Jag pratade nyligen med en förälder vars son sagt
"men det här har jag sett förut"!)