ang restaurering och dubbning - DVD

Daniel Hofverberg - Dubbningshemsidan daniel at dubbningshemsidan.se
Fre Jan 11 00:57:36 CET 2008

Stefan Diös:

> Enligt minnet i mitt gamla huvud lät det "liknar
> ingenting". Men det är ju en petitess, även om minnet skulle råka vara
> riktigt.

Jag har lyssnat igen, och du har helt rätt - de sjöng "fast den liknar
ingenting". Vid en närmare genomlyssning låter det också som att de sjunger
"det" på den sista raden, och inte "den" (jag kan dock höra fel, för de
sjunger inte särskilt tydligt). Den korrekta texten i originaldubben bör
alltså vara:

"Åhum, vår sång är dum
Och lika kort som lång
Fast den liknar ingenting
Så är det dock en sång"

Visserligen är det petitesser, men rätt ska vara rätt.

/Daniel Hofverberg
Dubbningshemsidan

-----
http://www.dubbningshemsidan.se