Julprogrammet (Var: ang restaurering och dubbning - DVD)

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Jan 11 07:10:29 CET 2008

Anders Olsson skrev:
> I boken "Disneys julafton" skriver Robert att julaftonsprogrammet ingick
> i ett större paket djur- och naturfilmer som Gunnar Oldin hade köpt in
> från Disney. Där skulle finnas titlar som "Kamelen i öknen" och "Den
> lilla bävern".

Ah, det var så det var. (Jag har läst den, men glömt.) OK, det
förklarar säkert den där uppgiften om naturfilmsprogram som jag tyckte
så specifik så att den torde ha nån förklaring.

Nu är jag helt nöjd.

> Juldagen den 25 december 1958 var titeln "Benjamin Syrsa presenterar Bongo".

Åh, då kan man ha "vilket år sändes första gången Disneyfilm på
julafton i svensk tv" som en triviafråga för att lura folk att svara
fel nångång! (Glöm genast att jag skrev detta här.)

/699