Teddi o Freddi

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tors Jan 17 00:49:09 CET 2008

> I min värld är "Teddi och Freddi" det normala och
> "Teddy och Freddy" en avvikelse. Jag skulle
> aldrig använda y-stavningen i KA & C:o. Jag har
> sett den någon gång i äldre nummer, och då
> reagerar jag alltid. Jag har i bakhuvudet att det
> kan ha skett någon gång när Ronny Åström hoppade
> in

Absolut. För min del var det så jag upptäckte Ronny Åströms existens
nångång i forntiden.

Jag hade även en svag aning om att jag sett y-stavning i gyllene
böcker o liknande, men den jag hittar nu (FIB:s gyllene bok #117,
"Musse Pigg köper julklappar" med svensk text av paret Knutsson) har
Teddi och Freddi.

/699 (men på Saltkråkan bor Teddy och Freddy med y i alla fall)