Marco Rota

Lars Weigl lucidor at gmail.com
Ons May 21 22:54:48 CEST 2008

2008/5/21 Adam Linde <adam at ppp.se>:
> Jag hoppas att ni menar de få som han inte själv skriver, för då han skriver
> eget är det oftast fantastiskt. Mitt favoritexempel är "Sarascéernas natt"
> som är finstämd och med bra dialoger rakt igenom. Måste även säga att jag
> inte tycker att jag sett så många Rota-serier som varit färdigskivna.

Det var just Sarascéernas natt som jag kom att tänka på när jag läste
om dåliga manus och Marco Rota. Det är serier som den som gjorde att
jag länge inte gillade Rotas alster. Senare visade det sig att han kan
göra riktigt bra serier också, som Kalle Vildand.
Några Rota-serier som jag gillar skarpt men tyvärr inte kommer ihåg
vad de heter eller i vilket nummer de finns är:

Kajsa dejtar en schejk på alla härtans dag
Joakim letar efter en guldtron i indien och australien
Kalle jobbar som badvakt på ett badhus och jagar björnligan

Nån som känner igen dem och vet vem som står för manusförfattandet till dem?