Ordning i kartongen!

Gunnar Ivhed Gunnar.Ivhed at falun.se
Ons Okt 15 08:30:18 CEST 2008

Hallå på alla!

Jag är en av många(?) som har samlat på mig plåtboxarna med Disney
Treasures. Dock har jag inte införskaffat de i denna serie otecknade
filmerna, utan håller mig till de mer hantverksmässigt gjorda.

Det har nu blivit 16 boxar med två DVD-skivor i varje. (Boxen "Behind The
Scenes......" inkulderad då den inehåller "The Reluctant Dragon"!)
Dilemmat för mig - och min starkt begränsade hjärnsubstans - med alla
dessa boxar har varit att det inte är någon riktig ordning i äggkartongen.
Jag kan i något intressant sammanhang läsa om en kortfilm, men inte kunnat
plocka fram rätt box för att titta på den. Det har blivit ett öppnande o
sökande i de silvriga häftena som ingår, och där filmerna dessutom står i
kronologisk ordning o ej efter begynnelsebokstav.

Problem är till för att lösas, och jag har nu gjort en alfabetisk lista
över de av Disney utgivna kortfilmer som jag har i min ägo. Och kanske,
kanske finns det någon annan filmälskande ankist som har upplevt de
bekymmer jag beskrivit, och tacksamt tar emot en dylik lista? Den bifogas
här!! Bemärk väl att jag är långt ifrån en datanörd som kan det här med
Word utan o innan, utan listan är skriven av en glad amatör som kanske
inte har löst alla problem så lysande, men ändock med ett gott ankhjärta!

Värt att veta är också att siffran efter varje box-titel visar vilken av
de båda DVD-skivorna filmen finns på. En del filmer finns i "dubbel
upplaga", där boxen "On The Front Lines" är starkt representerad. Jag har
då konsekvent satt "On The Front Lines" som sista box, även om
utgivningsdatumet för boxarna säger något annat. Guldboxen med "Oswald The
Lucky Rabbit" är inte med på listan. Har inte något riktigt bra argument
till att utesluta Oswald, utan har mera gått på magkänsla. Fast det torde
inte vara några större problem för var o en av alla trevliga kollusorer
att ändra på detta och göra sin helt personliga lista! Detta gäller för
övrigt hela jämra listan: ändra på allt ni inte är nöjda med, och maila
gärna o berätta så att jag kan göra detta embryo ännu bättre/värre!

Har någon föresten ett bra förslag hur man kan få baksideinformationen på
de senare boxarna att sitta kvar lite snyggt utan att ta till superlimmet?
Saknar de första utgåvornas kvalitet med maggördel o tryck på baksidan.
Ser ändå fram emot höstens släpp av nya boxar!

Kvack, kvack, anser Gunnar Ivhed  Falun