Världens längsta bokbord. Upprop!

m8100 at abc.se m8100 at abc.se
Tors Juli 30 15:07:59 CEST 2009

Om två veckor skall NAFS(k) detlta i Seriegatan på Världens längsta
bokbord på Drottninggatan i Stockholm.

Jag jobbar nu på Själva Seriegatankonceptet och ber nu om lite hjälp av
frivilliga.  Tre föreningar kommer att vara med: Generation Tintin,
NAFS(k) och Seriefrämjandet (Stockholm).  Var och en av de andra har lovat
ställa upp med 1) Frågor till en frågesport och 2) en person som kan prata
om serier i en kvart.

Jag letar nu efter någon/några ankister som känner sig manade.

1) Finns det någon som är i stockholm den 16:e augusti som skulle kunna
tänka sig att svara på frågor under en kvart. Dels frågor från en
moderator, och kanske efrågor från vetgiriga ankister och andra, men även
från publikum? Självutnämnda Disneyexperter! Upp till bevis!

2) Jag behöver frågor av följande typ:

1X2 frågor (dvs, med tre svarsalternativ)

Det skall vara tre kategorier med tre frågor. Kategorierna är Lätt, Medel
och Svår.

* Lätta frågor skall vara på en nivå så att hyffsat allmänbildade små barn
kunna svara på dem.
* Lätt- och medelsvåra frågor skall vara på en nivå som en hyffsat
allmänbildad ickeankist kan svara på.
* De svåra får vara (nästan) hur svåra som helst, eller i alla fall så att
en hyffsat allmänbildad Anders Berglund kan svara på frågorna.

Frågorna får vara om Tintin, Allmän seriekunskap eller Kalle Anka, men jag
antar att alla vetgiriga och vanligtvis frågvisa ankister här nog är mest
experter på just Kalle Anka!

Så... vänligen skicka frågor av ovanstående typ till mig. (inte till listan).
Om ni vill så kan jag ju lova att posta alla frågor efter eventet.

Min address: Bror.Hellman at abc.se  (Anna Book Club?)

3) Jag söker ankister som kan tänka sig att dyka upp i Stockholm och
trakassera personalen vid vårt bord! 16:e Augusti!
Samling vid pumpen. Bee there or bee fyrkantiga, etc.

// Steamboat Willie