SV: En Laddad Historia

Magnus Knutsson magnusk at algonet.se
Tors Juli 30 16:13:17 CEST 2009

>Är du en generell motståndare till yttrandefrihet eller är det bara
>så att du vill ha tyst på mig?

Nej. Tvärtom är jag intresserad av att du yttrar dej och förklarar dina
åsikter och handlingar. Det är därför jag startat den här debatten.

För övrigt är jag en av personer som i Sverige mest försvarat
serieskaparnas, t ex Carl Barks och Hergés, rätt att få sina
serier publicerade och lästa.

>Du verkar vara av åsikten att serietecknarna ska få göra som de vill
>medan vi läsare ska hålla tyst. Så fungerar inte yttrandefrihet så du
>har en hel del kvar att lära.

 Serieskapare ska få göra som de vill i den meningen att de har rätt
att göra och publicera vilka serier som helst. Det är det som är
tryckfrihet och finns som svensk grundlag.

Och precis som serieskaparna har sin frihet har serieläsarna sin.
Att inte köpa serier de ogillar. Att offentligen uttrycka sina
åsikter om serierna.

Hälsningar Magnus