Klippt Barks?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Dec 22 10:17:50 CET 2010

Tack, alla som har gett synpunkter på min fråga
om resumérutor. Själv håller jag entydigt med dem
av er som säger att resumén behövs för
sammanhangets skull, så att ett lösnummer ska
kunna läsas med viss behållning utan att man
måste ha andra tidningar tillgängliga. Det måste
vara viktigare än att varenda ruta kommer med,
även om det naturligtvis också är trevligt.

Egentligen var jag mest nyfiken på vad ni tycker
om den "nödlösning" som finns tillgripen vid en
del tillfällen i de senaste årens Kalle Anka &
C:o. Nu senast talade vi om KA 48 och 49/2010.
Där är alltså alla rutor med i alla avsnitt, men
det betyder att de senare avsnitten börjar så
abrupt att man nätt och jämnt kan klämma in
vinjett och titel i den övre marginalen, och nån
vidare resumé är svår att alls få med.

Jag inser att många läsare av listan kanske inte
har tillgång till de nya numren, men om någon har
möjlighet att kasta en blick och ge en åsikt, så vore det spännande att höra.

Men kanske är det ännu viktigare så här års att
säga God jul. Så då säger jag God jul, och jag
passar även på att klämma in ett kvack. Kvack!