Fopoll

Lars Weigl lucidor at gmail.com
Mon Juni 11 14:20:44 CEST 2012

Inspirerad av diskussionen försökte jag hitta en gammal favoritserie
där fotboll ingår, för att läsa om den.

Som vanligt med Inducks så visade det sig vara helt omöjligt att hitta
det jag letar efter.. hur gör man egentligen?

Det är en serie där Kalle är en framgångsrik korvförsäljare - såpass
att han kan ta ledigt en dag, vilket får katastrofala följder för alla
kunder som vant sig vid de goda korvarna. En av kunderna är
toppspelare i Ankeborgsplättarna och är helt ur form på en viktig
match. Supportrarna blir arga på kalle som flyr på ett tåg till
Knäckebröhult.

Serien är antagligen tecknad av Kari Korhonen och publicerad i KA&C:o
nån gång efter år 2000.

Med all den informationen borde det vara rätt lätt att hitta serien
tycker man (dvs, jag), men den verkar inte vara inlagd i Inducks.