Fopoll

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Juni 11 15:08:40 CEST 2012

Lars W:

>Det är en serie där Kalle är en framgångsrik korvförsäljare - såpass
>att han kan ta ledigt en dag, vilket får katastrofala följder för alla
>kunder som vant sig vid de goda korvarna. En av kunderna är
>toppspelare i Ankeborgsplättarna och är helt ur form på en viktig
>match. Supportrarna blir arga på kalle som flyr på ett tåg till
>Knäckebröhult.
>
>Serien är antagligen tecknad av Kari Korhonen och publicerad i KA&C:o
>nån gång efter år 2000.

Nästan rätt, Lars! Du menar säkert den här:

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2002-066&search=såsom

Skriven av Korhonen men tecknad, åtminstone
skissad, av Branca ... Kom ut i KA 13/05, kort efter Brancas bortgång.

Tråkigt nog för vårt rubriktema är det ingen
fotbollsspelare utan en basebollspelare som
gillar Kalles korvsås ... Viggo Rundpall i
Ankeborgs-Potatisarna. Men poängen är densamma och Knäckebröhult var rätt! :-)

När det gäller att söka på INDUCKS efter seriers
innehåll är man (åtminstone jag) beroende av att
indexeraren har råkat lägga upp en beskrivning
som innehåller samma nyckelord som det man söker
på. I det här fallet hade man kanske fått pröva
med "hotdog" för att lyckas. Men för min del har
jag ju en fördel ibland av att kunna söka i mitt
eget textarkiv och det var så jag fann den.