Kvack i skolan

simon_wigzell at mac.com simon_wigzell at mac.com
Tors Nov 22 16:15:27 CET 2012

Oppfinnar-Jocke ja, där finns ju en hel del intressant!

Inte för att det är relevant m a p köns/klasskamp, men den med tankelådorna som får kaniner och vargar att tänka som…well…ankor och hundar… kan nog leda till intressanta diskussioner i ett klassrum, om man börjar fundera på hur vi egentligen läser antropomorfiska serier utan att reflektera över att vi faktiskt ser diverse djur som uppträder som människor och det känns helt naturligt (för de flesta läsare, alltså), och hur identitet egentligen mer är en fråga om uppträdande än utseende.

Simon W.