Årsmötet

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sat Apr 20 23:43:25 CEST 2013

Kvack! Nu har jag kommit hem från årsmötet.

Vi har fått en ny styrelse! Mats är omvald till ordförande. I sin
presentation hade han talat om att han tycker om att bestämma och att
dansa. Jag sa att jag sett honom bestämma, men aldrig dansa, och ville
se ett smakprov på det också. Det blev ingen dans nu, men han utlovade
en dansuppvisning på höstmötet. Jag vill genast få ner detta i skrift
så att det inte glöms bort!

Vi har en ny styrelseledamot, Marina. Jag frågade henne om hon inte
fick en "farbrorchock" när hon kom in i lokalen på sitt första möte,
bra mycket yngre än snittåldern, men hon verkade finna sig bra.

Nån har alltså försvunnit ur styrelsen, och det är Olof efter ynka 30
år i styrelsen!
(Det finns förstås en som är ännu värre. Inga namn.)

Vad hände mer? En huvudbonad som varit i USA och vänt spelade en
viktig roll vid en överraskning som kanske nån annan vill berätta om,
så jag ska inte spoilra mer än så. Greger hade ingen rösträtt. Vi
spelade Jeopardy där Mats ställde frågorna och vi gav svaren. Det var
spännande in i det sista med en slutfråga i ornitologi. Jag köpte
kulturgods för 147 kronor på auktion, där det bland annat visade sig
att röda böcker är värda mycket mer än blå böcker med samma innehåll.
Sen gav jag mig dock hem för att se på rysk film istället för att äta
med det järngäng som ännu var kvar.

Snipp kvack snut, så var dagen slut.

/699 Per