Vanilj

Johan Anglemark johan at anglemark.se
Tis Juli 30 20:28:35 CEST 2013

On 2013-07-30 19:07, Per Starbäck wrote:
> [...]
> också, även om det har blivit vaniljsmaken (eh) för glass.
>
> Om man använder den där betydelsen det som är vanligt eller normalt (och
> struntar i hur pass komplicerat det är eller inte) tycker jag det passar
> in rätt bra i slutet av Voodoo Hoodoo, även om den inte stämmer så bra
> med frasboken jag slog i. Replikväxlingen är alltså:
>
> Fnatte:  "Yeah! Zombies don't get hungry or thirsty or *tired*! They
> really have something!"
> Kalle: They can have it! I'll take vanilla!"
>
> Alltså: Jaja, de kanske har "something", men jag föredrar allt en vanlig

Ja, jämför det (väl?) alltfort levande uttrycket "vanilla sex", dvs inga
kinks eller vågade påhitt.

Och dryck - rappakalja!

/1266
--
Johan Anglemark     http://fanspan.wordpress.com
Lingonvägen 10      018 - 12 45 44 hem

DISCLAIMER: Generally speaking, what I write should not be
construed as necessarily accurate or factual. When I have no
idea what we're discussing, I just make something up.