Kajsa An... Nej, Grytt!

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sön May 4 12:17:11 CEST 2014

Dennis Nydahl skrev:

> Kan det ha varit Old Yeller?
> Svårt att säga vilken film det rör sig om när man inte vet om det är en
> spelfilm eller animerad film/kortfilm.

Det framgår ju iofs inte vad det är, men säger man bara Disney sådär så
tror jag man menar tecknat, så jag tänker mig en tecknad kortfilm. Detta
med hunden behöver ju inte ha varit centralt alls för den delen. Det kan ju
ofta vara andra scener som fastnar sådär.

(Svensk filmdatabas listar för övrigt bara första svenska visningen 1959
för spelfilmen Old Yeller, så den har nog inte 60-talister sett som barn.)