Re: Gröngölingstitlar

Erik Bergwall erik.bergwall at gmail.com
Fre Okt 3 00:58:53 CEST 2014

Läste igenom hela serien nu, och lade märke till några roliga detaljer.
Knattarna ska alltså grädda pannkakor, men laggen ser snarare ut som ett
våffeljärn...? Och då undrar man ju vad som står i originalet :)

I slutet av serien har Farbror Joakims automatiska kolborrmaskin löpt amok
och hotar förstöra Grönskönan. Naturligtvis får Knattarnas problem då en
lösning eftersom de kan använda klistersmeten till att kasta på borren så
den hejdas och går sönder. Det roliga är att de behöver laga till mer smet,
och vi får då veta att receptet bland annat består av "gipskoncentrat och
gelatin på bockhornsklövar". Jag vet inte hur det är med er, men jag skulle
reagera ganska kraftigt om jag såg de ingredienserna i mitt pannkaksrecept
när jag står i köket beredd att göra smet! ;-)

Erik