Re: Gröngölingstitlar

Andreas Eriksson andreas.eriksson89 at hotmail.se
Mon Sep 29 13:56:30 CEST 2014

Kvack!

Samtidigt som jag testar att använda Ankismlistan för första gången, passar
jag på att på ämnet ställa en fråga till herr Diös:
Hur går du till väga när du skapar en gröngölingstitel? Hittar du på
förkortningen först och så ser vad det kan bli av det, eller börjar du från
andra hållet med vilka ord som skall vara med?

För övrig får man väl ändå påstå att vi har med en mästare att göra. Inte
kan man väl annat än beundra någon som hittar på en förkortning som
H.O.K.U.S.P.O.K.U.S.T.U.G.G. (Historien Om Knattarnas Upprinnelse Som
Pojkscouter, Organisatoriska Konnässörer och Urstyva Storsamlare av Titlar,
Utmärkelser och Gröngölings-Grannlåt)

Koll. 2867 Andreas Eriksson