[SPG:rpd=50]Re: Gröngölingstitlar

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Sep 30 15:10:05 CEST 2014

Hanna:

>På KalleAnka.se finns en
>gröngölingstitelsgenerator! Tyvärr får inte
>särskilt långa namn plats, men jag blev en
>Högljudd Aristokratisk och Nervös Näsvis Alligator.
>
>http://www.kalleanka.se/spel-och-skoj/spel/spel-3075/

Aaaah, sicket fusk, använda en maskin! Alltså,
ungdomen nu för tiden. Snart får jag väl höra att
ni skriver bokstäver med datamaskin i stället för penna också. ;-)

Men såvitt jag har förstått funkar den där
maskinen riktigt bra. Det är ett liter aber det du påpekar i nästa mejl:

>det gick bara att ha med adjektiv och
>substantiv, jag hade velat ha med adverb också.

Lite det jag var inne på också, att man vill ha
varierad och naturlig meningsbyggnad och inte
bara rabblande. Icke desto mindre förefaller
urvalet av glosor vara tillfyllest adekvat på
alla vis, efter det lilla jag har sett. Jag
förmodar att det är fru Näsvis Alligator och
Snygg Torrboll själv som är skyldig till detta
ordknåpande (själv är jag veterligen inte ett
skvatt insyltad) och då lyfter jag vördsamt på sjömansmössan för det.