Re: Tyvärr inget deltagande i Comiquiz från NAFS(k)

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tis Nov 17 22:30:12 CET 2015

> Vi lyckades tyvärr inte få ihop tillräckligt många för att bilda ett lag, så
> NAFS(k) kommer inte att delta i Comiquiz i år.

För två år sen var det precis likadant. Det blev inget NAFS(k)-lag i
Stockholm så därför avsade sig NAFS(k) helt att vara med. Att den
informationen överhuvudtaget kom ut på listan den gången var för att
en av arrangörerna (Håkan) berättade det. När jag därför fick reda på
det undrade jag om det inte gick att delta över nätet istället.
Jovisst, svarade Håkan, och när idén väl fanns där fick jag mandat att
hålla i ett sådant lag.

På detta sätt,
http://nafsk.se/pipermail/ankism/2013-November/006736.html
blev vi med kort varsel sex deltagare som visserligen inte kom så bra
i tävlingen men hade roligt ändå.

Jag tycker det är synd att det trots att det redan har visat sig vara
en möjlighet verkar räknas som uteslutet på förhand igen. Jag tycker
det hade varit rimligt att skriva "hörrni, det verkar inte bli något
Stockholmslag i år -- är det några som är intresserade av att göra som
2013? Är det nån som är intresserad av att hålla i det i så fall?"
innan du avanmälde oss.