Re: 210 händelser

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Dec 12 23:15:44 CET 2016

Per:

>I publiken hördes Stefan Diös påpeka att titeln Knases morfar var nåt
>som de på redaktionen hittat på, så denna teckning av Johan Andreasson
>föreställde kanske inte nån särskild från början.

Ja, så minns jag det, men det är länge sedan, så
det kanske ska reserveras. Jag har väl nån sorts
dimmig bild av att vi fick in den där teckningen
från Johan och tyckte den var lite knasrolig.
Troligen hade den ingen titel, för då hade vi väl
använt den. Snarare var det nån av oss som
jobbade med (k)uriren som kläckte ur sig nåt med
att "den där figuren skulle ju kunna vara morfar
åt kusin Knase", och så fnissade vi åt det med
och skrev dit det. Oklart om vi frågade om konstnärens åsikt!

Jag tror också att det kan finnas en annan
baksida som heter "Orosandens flykt" eller något
ditåt, och det tror jag också möjligen kan vara
ett påfund av redaktionen. Men mina ord ska icke
tas för oomkullrunkelig sanning härutinnan.