Re: 210 händelser

Stefan Dis pyas at swipnet.se
Mon Dec 12 23:15:44 CET 2016

Per:

>I publiken hrdes Stefan Dis ppeka att titeln Knases morfar var nt
>som de p redaktionen hittat p, s denna teckning av Johan Andreasson
>frestllde kanske inte nn srskild frn brjan.

Ja, s minns jag det, men det r lnge sedan, s
det kanske ska reserveras. Jag har vl nn sorts
dimmig bild av att vi fick in den dr teckningen
frn Johan och tyckte den var lite knasrolig.
Troligen hade den ingen titel, fr d hade vi vl
anvnt den. Snarare var det nn av oss som
jobbade med (k)uriren som klckte ur sig nt med
att "den dr figuren skulle ju kunna vara morfar
t kusin Knase", och s fnissade vi t det med
och skrev dit det. Oklart om vi frgade om konstnrens sikt!

Jag tror ocks att det kan finnas en annan
baksida som heter "Orosandens flykt" eller ngot
ditt, och det tror jag ocks mjligen kan vara
ett pfund av redaktionen. Men mina ord ska icke
tas fr oomkullrunkelig sanning hrutinnan.

S Dis