Re: 210 händelser

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Mon Dec 12 22:17:51 CET 2016

Hampus skrev:

> Ja, det stämmer att "Knases morfar" var sista frågan. Fram till den hade jag
> alla rätt men när den kom så gissade jag först fel och sedan rätt. Då fick
> jag 7 poäng och tävlingen var slut.

I publiken hördes Stefan Diös påpeka att titeln Knases morfar var nåt
som de på redaktionen hittat på, så denna teckning av Johan Andreasson
föreställde kanske inte nån särskild från början.

Tidigare kom en fråga om att Åsa Warnqvist hade arrangerat Ankon i
Västerås tillsammans med Erik Bergwall. "Vad? Har jag gjort det?!"
utropade hon. Ja, jo, fast inte riktigt i Västerås, utan utanför. Jag
lägger till ett "utanför" i frågan nu. Det var Ankon 2003 med tema
"Kärlek i Ankeborg".