Fantasias premiär (Var: Tidningsanka)

Hans Sjöberg hasse.sjoeberg at tele2.se
Ons Juli 13 18:08:45 CEST 2016

Vet inte om jag kan bidra med så väldigt mycket... Akt 8
är i alla fall En natt på Blåkulla och Ave Maria, akt 7
borde väl vara Timmarnas Dans om jag inte minns fel (de
flesta avsnitten är en akt var, undantaget Nötknäpparen
och, har jag för mig - jag kan kolla vid tillfälle,
Våroffer som är delade över två akter. Att man granskade
akt 8 för sig berodde gissningsvis på att man ville
erbjuda biografägarna möjlighet att välja om de ville visa
en barntillåten eller barnförbjuden version men att man
skulle ta bort akt 7 låter konstigt - det enda skälet jag
kan tänka mig är att man ville få ner speltiden (2465
meter är drygt 89 minuter vilket är hyfsat lagom om man
vill köra den som matiné).