Exkoll. Daniel Atterbom

K-E Lindkvist caltex at algonet.se
Mon Juni 6 20:48:19 CEST 2016

 Allt föregående talare sagt med tillägget att Daniel gav mig mitt
 första professionella skrivuppdrag när han lät mig göra en provrecension
 i Bild & Bubbla 1986. Det var en viktig händelse i mitt liv.

 För övrigt skulle jag vilja citera vad Daniel skrev som personlig
 dedikation i mitt exemplar av "Bild & Bubblas andra seriebok" eftersom
 det säger väldigt mycket om hur han var som människa:
 "STHLM 20/11 1992. Till Karl-Erik, vän, TV-tittare, seriekunnig och en
 person som lärt mig att människor med olika bakgrunder kan dela samma
 värderingar.Tack! Daniel"

 /Karl-Erik