Re: Ordningsfrågan med film

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tis Feb 28 10:06:40 CET 2017

Förra veckan blev det alltså filmtema på ordningsfrågan. Poängen har
varit mycket högre än för NAFS(k):s historia, så kunskapen om Timon
och Pumbaa är tydligtvis högre än kunskapen om Diös och Berglund.

Ämnesbytet verkar inte ha bekommit Hampus som även nu vann fem av
veckans sju dagar:

må https://nafsk.se/ordning/170220/ Hampus
ti https://nafsk.se/ordning/170221/ Hampus
on https://nafsk.se/ordning/170222/ Hampus
to https://nafsk.se/ordning/170223/ Bror Hellman
fr https://nafsk.se/ordning/170224/ Hampus
lö https://nafsk.se/ordning/170225/ Filip Lundin
sö https://nafsk.se/ordning/170226/ Hampus

Vilken ordning Disneyklassikerna kommit i är det nog flera som
nästan-vet och det går att plugga in. Större delen av denna vecka blir
det också filmtema, men jag har lagt till ännu fler lite mer udda
frågor (t.ex. om olika dubbningar) för att det ska bli lite svårare
även för minnesmästare.