SV: Ordningsfrågan med film

Hampus Johansson j.hampus at yahoo.se
Tis Feb 28 15:29:09 CET 2017

Jo, jag märkte allt att det var svårare idag. Det är nog bra att det inte blir för lätt faktiskt, även fast det är roligt att få hög poäng:)
Inte så förvånande att poängen blev högre nu, många har såklart relationer och minnen från disneyfilmer som gör att man vet ungefär när den kom ut. Antagligen inte lika många som kan relatera till ett Ankon 83 eller något liknande..
Det är ju också mycket lättare att plugga på i det här ämnet. Information om disneyfilmer finns  ju i mängder på internet , och alla frågor som kommer upp går säkert att leta upp svar på enkelt( iaf av de som varit hittills).
Det går ju också att plugga på Nafs(k)´s historia vilket jag självklart gjort genom att ha läst gamla kvacket, årsmötesprotokoll m.m. Dock aldrig specifikt inför ordningsfrågan. Men det svåra där var när det kom upp typ vad som hänt på ett specifikt möte på 80 talet. Det var viss sådan info som inte finns tillgänglig på internet och då är det ju typ omöjligt att veta om man inte var där eller om man inte har det numret av kuriren där det står. Då fick man bara försöka memorera den händelsen i huvudet tills nästa gång. Men det var också det som gjorde det kul att spela.
Det här blev visst längre än jag tänkte mig men avslutningsvis har jag en fråga till Per: Du skrev att större delen av den här veckan blir det filmfrågor. Vad blir det sedan för frågor? Blir det serietema som du skrev på Facebook?
/2936