Re: Fina Kalle Anka på Uppsala Auktionskammare

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Okt 19 16:45:08 CEST 2018

Jag kollade upp nu efteråt hur de gick för de gamla anktidningarna som
auktionerades ut i Uppsala den 2 oktober. Kanske nån mer är lite lagom
intresserad (inte tillräckligt för att ha kollat upp själv, alltså).

KA 1/48 i Fn-, utrop 100k till 125k, gick för 84k.  (84000 kronor alltså)
KA 2/48 i VF, utrop 20k till 25k, gick för 16k.
KA 3/48 i VF, utrop 20k till 25k, gick för 16k.
KA 4/48 i VF, utrop 12k till 15k, gick för 7500
KA 1-12/49 i Fn-VF, utrop 15k till 20k, gick för 16k.
KA 1-12/50 i Fn-VF, utrop 10k till 15k, gick för 9000
(hittillls alltså allting en bra bit under utropspris; sen är det inte
alltid så, men jag struntar i utropsprisen hädanefter)
KA 1-12/51 i Fn-VF för 8000.
KA 1-12/52 i Fn-VF (det står F-VF, men jag tror de menar Fine) för 4000
KA 1-12/53 i Fn-VF för 5400.
KA 1-12/54 [bästa årgången!] i Fn-VF för 7000
KA 1-12/55 i Fn-VF för 5500.
KA 1-13/56 i G-Fn för 2800 (215 kronor per tidning)
KA 1-27/57 i G-Fn för 3000 (111 kronor per tidning)
KA 1-25/58 i G-Fn för 3200 (128 kronor per tidning)
KA 1-39/59 i VG-VF för 3800 (97 kronor per tidning)