Feltryck av nr 1-48

Magnus Christiansson christiansson.magnus at gmail.com
Sat Nov 30 00:12:52 CET 2019

I december 1995 såldes ett exemplar av Kalle Anka & C:o 1-48 på Stockholms
Auktionsverks leksaksauktion.

Detta ex ska ha varit ett feltryck med den gula färgen förskjuten flera cm.

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med ägaren av detta exemplar för att
få möjlighet att fotografera av exemplaret.

Jag har det senaste året arbetat ganska intensivt på ett bokprojekt om
historien kring nr 1-48 och tycker att detta exemplar bör vara med i denna
berättelse.

Om någon vet något kring 1-48 som ni tror jag kan ha missat får ni gärna
höra av er till mig.

Magnus Christiansson, koll. 1001
masciphoto at gmail.com
0737-276750