Re: Senaste Kalle Anka & Co omöjlig att hitta i GBG

Stefan Diös pyas at tele2.se
Tors Sep 19 10:57:21 CEST 2019

Simon B:

>Senaste numret av Kalle Anka utspelar sig i
>Göteborg och som tämligen ny göteborgare tyckte
>jag att det lät roligt, så jag gav mig på jakt
>efter ett nummer. Tittat i 10-15 butiker och
>numret är slutsålt överallt (jag löser det
>småningom, ingen fara). Otroligt kul!

Samma sak hände förra året när ankorna var i
Kalmar. Då var det dessutom nåt trassel med
distributionen har jag för mig och blaskan gick
inte att få tag i för allt smör i Småland. Larmet
gick runt landet och jag rände själv runt i Stockholm som en tok utan resultat.

Det blev fina affärer för prenumeranter och andra
som oförhappandes hade tidningar att sälja. I
flera månader efteråt såldes ex efter ex av denna
tämligen purfärska Kalle Anka för tresiffriga belopp på Tradera till exempel.

Hoppas att det har funkat lite bättre den här
gången så att butikerna i Göteborg (och
annorstädes) i alla fall har fått de tidningar de ska ha. Och därmed kunderna.

S Diös

---
https://www.avg.com