RE: Varifrån kom bindestrecket?

Mats Nilsson spexmats at kth.se
Tis May 5 18:16:01 CEST 2020

Svater Petter: Tertius paeon (Epitet fljt av namn)
Klarabella: Ditrochee (Dubbelnamn)
Ankeborg: Anapest (på samma sätt som Göteborg, Trelleborg, Helsingborg, …)
Någon ordning får det vara! ☺

/Mats N (som har en skånsk kusin vars dotter heter Hanna och definitivt inte betonar det som ”fanders”, den betoningen låter väl klart nordsvensk?)