9 juni

Stefan Diös stefan.dios at mhmail.se
Tis Apr 13 23:41:13 CEST 2021

Jag har inte velat svara på Pers rundfråga
eftersom jag inte riktigt vet vad jag tycker, men
det är väl inte mer än rätt att man åtminstone
reagerar nu när det kommer en extra uppmaning.

Jag tycker att de nya uppgifterna är mycket
intressanta (utan att ha tagit närmare del av dem
än vad som stod i Pers inlägg). Men jag är som
sagt inte säker på att man borde styra om
firandet. Har inte heller lagt pannan i särskilt
djupa veck angående denna sak, men visst kan man
finna goda skäl att ändra, det ska samtidigt sägas.

Det enda som slår mig omedelbart är att jag
säkert skulle ha velat agera i ärendet, och ivra
för en förändring, i mina yngre och mer eldiga
ankistdagar. Men nu är jag gammal och trött och
funderar mera på andra saker. (Ibland oklart vilka.)

Än så länge!