Söker serie med Oppfinnar-Jocke

Carl Winbäck c at tunnel53.net
Ons Dec 8 20:27:16 CET 2021

God kväll, högt ärade ankister!

Jag har anslutit mig till Ankism-listan då jag söker efter en serie med
Oppfinnar-Jocke.

Serien handlar om att Oppfinnar-Jocke blir utbränd, vilket gör att han inte
längre kan prata ordentligt. Han blir skickad till någon form av konvalescenshem
där han till slut återhämtar sig och börjar uppfinna igen.

Jag är ganska säker att serien publicerades någon gång på 90-talet. Språket är
svenska. (Vet ej om det var översättning eller en originalserie). Jag tror att
publikationen var antingen Kalle Anka & C꞉o, Oppfinnar-Jockes Kluriga Magasin
eller pocket.

Är det möjligen någon här på listan som känner igen detta och kan säga var
serien publicerades?

Vänliga kvackningar,
Carl Winbäck