Re: Söker serie med Oppfinnar-Jocke

Carl Winbäck c at tunnel53.net
Ons Dec 8 21:01:43 CET 2021

Intressant!

Tematiken verkar definitivt vara lite lik.

Jag har ett vagt minne av att den serien jag tänker på inbegriper att
Oppfinnar-Jocke börjar leva någon sorts stenåldersliv innan han blir botad.

Enligt din länk publicerades ”Fun? What's That?” på svenska år 1960, 1978 och
2001 (samt några gånger därefter).

Kan det möjligen ha varit så att serien jag tänker på tog inspiration från
”Fun”?

Vi får se om några fler ledtrådar dyker upp!