SV: Stora otympliga böcker

Stefan Persson spe at inducks.org
Tis Juli 18 14:39:59 CEST 2006

On 2006-07-18 21:13, Bror Hellman wrote:
> Hmm.. 5xKalle är visserligen större och lite otympligare, men
> den är inte lika stor och vit och fin som "Jag Kalle Anka".
> Den är av mindre format, men med hårda pärmar.

Hm, räknas inte den som en sådan bok enligt Seriekatalogen? Verkar vara
en liknande bok: se bild på http://www.tradera.com/auction/aid_21008316

Å andra sidan är den en "PMIT"-bok och inte en "BIG"-bok i Italien.

> "Mitt liv i ett äggskal"
> och "Musse Pigg och Maya-masken" är större än Kalle Anka & C:o, men de
> är fortfarande i mjuka pärmar i vanligt albumformat.
> I alla fall de exemplar som jag har.

Förkortningen "MLIV" används för två helt olika och helt orelaterade
böcker. Endast den andra är en sådan stor och otymplig bok. Detta är ett
dumt och inkonsekvent sätt att lista böckerna.

MPMAYA är ingen sådan bok, nej. Jag måste ha gjort ett misstag när jag
räknade upp den.

Stefan